Hjälp vid betalningsproblem

Har du betalningsproblem och behöver hjälp?

Det första du ska göra är att kontakta oss direkt för att se om vi kan komma överens om en amorteringsplan. Vi går med på amorteringsplaner när ditt ärende har gått till inkasso och vi är öppna för diskussioner. Helst ser vi att lånet återbetalas så snabbt som möjligt. Vi rekommenderar även att du spärrar dig från att låna hos oss så att du inte hamnar i samma sits igen, du spärrar dig genom att kontakta kundtjänst.

Om du har problem att betala andra fakturor eller har skuldsatt dig för mycket kan du vända dig till din kommunens Budget- och skuldrådgivning. När du kontaktar dem kan du få hjälp med en överblick över hur din ekonomi ser ut och hur du ska hantera och prioritera dina skulder. Kommunen är enligt lag skyldig att hjälpa dig om du vänder dig till dem.

De kan också hjälpa till att skicka betalningsförslag till de företag och privatpersoner du är skyldig pengar för att du ska så realistiskt som möjligt bli av med dina skulder. De kan också hjälpa dig att ansöka om skuldsanering hos kronofogden.

När en budget- och skuldrådgivare kontaktar oss försöker vi att komma överens med handläggaren om en förmånlig betalningsplan för dig.

På konsumentverket kan du läsa information om hur du blir av med skulder, en checklista för att ta hand om ekonomin och hur du gör en budget.

Om du vill kontakta en budget- och skuldrådgivare i din kommun klickar du här

Ansök om lån

Kundtjänst öppettider

Helgfria vardagar: 08:00 - 18:00

Öppet för ansökningar 24 timmar om dygnet och 365 dagar om året.

GF Money Consumer Finance

BOX 1306, 751 43 Uppsala

Besöksadress: Östra ågatan 31, 753 22 Uppsala

556876-2578

018 71 00 02

info@smspengar.nu